Tuesday, November 11, 2008

荷花,莲花 Lotus

月禾的荷花是在中国拍的,我的是在狮城,各有千秋,都是出于污泥而不染。

9 comments:

绿禾 said...

wow!你的荷花好美哦!是在那儿拍的?很少看到这品种。你的拍摄技术真不错!

小路 said...

月禾,这荷花是朋友家种的,莲蓬里还有莲子呢, 成熟后可以生吃。谢谢您的赞赏!

绿禾 said...

哗!好羡慕!

Unknown said...

Thanx for inviting me to your blog... haha... me jus saw it only... will drop by when free...

cheers...

do drop by my blog when you free also... http://vcsneo.moblog.com.sg

last time used to blog a lot of things... but recently cut down a lot le... maybe jus feel tat i'm being seen too naked by all, thus feel a bit lack of security bah...

wo ye bu zhi dao wei shen me...

小叶子 said...

我曾经吃过新鲜的莲蓬里的莲子,好吃哦~

小路 said...

Hi vcsneo,
Thanks for visiting my Blog.
Have visited your Blog also, wa so complicated, will surf through slowly. cheers!

小路 said...

小叶子, 莲蓬晒乾后还可用来插花。

小叶子 said...

是哦!哈哈!留一个给我让我学习插花。

小路 said...

小叶子,我曾经收集了不少的乾莲蓬插在花瓶里, 经朋友说"风水学里不宜在家摆放没有生命的植物后, 我就把它通通给丢了。